söndag 10 april 2022

Ljudbok eller fysisk bok?

Ljudbok eller fysisk bok? vad väljer du? 


Jag älskar att läsa böcker, men också att ta del av dem genom att lyssna på ljudböcker. Det ger en frihetskänsla, tycker jag. Man kan röra sig med en ljudbok i öronen. Kan göra annat medan man lyssnar på ljudboken. 

Med en fysisk bok blir man så låst. Jag läste många fysiska böcker när jag var barn och ungdom. Då fanns inte ljudböcker på samma sätt som det gör idag. 
Tycker att man ska få välja själv. Har man Dyslexi eller nedsatt syn, kan ljudböcker vara bra. 



2 kommentarer:

  1. Jag föredrar fysiska böcker för jag är rädd att jag ska börja dagdrömma istället för att lyssna på boken...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Då förstår jag. Jag tycker ljudböcker är bra. Kan göra fler saker på samma gång.

      Radera